SPECS: perl-Storable.spec (REMOVED), perl-Time-HiRes.spec (REMOVED...

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Śro, 2 Cze 2004, 12:19:22 CEST

On Wed, Jun 02, 2004 at 12:06:42PM +0200, Radoslaw Zielinski wrote:
> Jakub Bogusz <qboosh w pld-linux.org> [02-06-2004 10:29]:
> [...]
>
> Nadal mi się to nie podoba...  Rozmawialiśmy o tym kiedyś z Andrzejem,
> zacytuję fragment:
>
>   [...]
>   > Obsoletes perl-foo < %wersja
>   > w perl-spec ?
>
>   Puszka Pandory...  Teraz co się stanie, jeśli mam w systemie dwie wersje
>   perl-{base,modules}?  Powiedzmy, 5.8.0 i 5.8.4.  Czy takie Obsoletes
>   będzie łapało też perl-foo z Provides?

Tak.

>   Czy tylko z faktycznej nazwy pakietu?

Nie tylko.

Dotyczy aktualnych wersji rpm-a (nie tego z Ra).

>   Poldek się przy tym nie pogubi, jeśli będzie miał do zaktualizowania
>   taką sytuację: w systemie jest perl-modules=X z Provides: perl-foobar=y
>   oraz pakiet perl-foobar=y+1; w repozytorium są pakiety perl-modules=X+1
>   z Provides: perl-foobar=y+2 i perl-foobar=y+2?  Lub z mutacją tej
>   sytuacji?  A sam rpm?
>   [...]

Hm, trudno przewidzieć, co stanie się z pakietem perl-foobar.
Zależy od kolejności uaktualniania chyba.