SPECS: perl-Storable.spec (REMOVED), perl-Time-HiRes.spec (REMOVED...

Śro, 2 Cze 2004, 13:25:12 CEST

Radoslaw Zielinski wrote:
> Jakub Bogusz <qboosh w pld-linux.org> [02-06-2004 10:29]:
> [...]
> "=3D".
>
> Nadal mi si=EA to nie podoba...  Rozmawiali=B6my o tym kiedy=B6 z Andrzejem,
> zacytuj=EA fragment:
>
>   [...]
>   > Obsoletes perl-foo < %wersja
>   > w perl-spec ?
>
>   Puszka Pandory...  Teraz co si=EA stanie, je=B6li mam w systemie dwie wer=
> sje=20
>   perl-{base,modules}?  Powiedzmy, 5.8.0 i 5.8.4.  Czy takie Obsoletes
> [...]

IMO sie pogubi, bo proba zainstalowania perl-foobar=y+2 podczas upgrejdu
spowoduje wykrycie sie konfliktu i niewykonanie upgrejdu.

Jesli nie bedzie probowal instalowac perl-foobar, to nie bedzie problemu.

Ale ZTCP, w naszej dyskusji pojawil sie jeszcze jeden problem:
jesli tego obsoletes nie bedzie, a w zasobach mamy perl-modules=X z
Provides: perl-foobar=y oraz perl-foobar=y-1, to proba zainstalowania
perl-foobar przy _niezainstalowanym_ perl-modules moze doprowadzic do
zainstalowania obu. A twierdziles, ze w takiej sytuacji ze wzgledu na
kolejnosc katalogow w sciezce poszukiwania modulow uzywany by byl
perl-foobar=y-1. I moze to doprowadzic do wadliwego dzialania samego perla.

IMO powazniejszy problem. Zwlaszcza, ze twierdziles iz istnieje taki pakiet
w CPAN.

BTW: puszka Pandory juz zostala otwarta...  perl z Obsoletes juz poszedl do
     ready/ (mozna go wyciac, ale i tak trzeba bedzie podbic rel. i
     przebudowac).

  phone (48)(58) 347 14 61