python-pygame i SIGILL

Pią, 4 Cze 2004, 19:08:53 CEST

On Fri, 04 Jun 2004, Jakub Bogusz wrote:

> A jaka instrukcja?
> (x/i $eip po złapaniu SIGILL pod gdb)
> I jaki procesor?

> Może coś z SDL.

Bingo.

Program received signal SIGILL, Illegal instruction.
0x406f8239 in SDL_CalculateAlphaBlit () from /usr/lib/libSDL-1.2.so.0
(gdb) x/i $eip
0x406f8239 <SDL_CalculateAlphaBlit+825>:        prefetch 0x40(%edx)

Ale prefetch mu nie pasuje? Na P4? Nie rozumiem.

vendor_id       : GenuineIntel
cpu family      : 15
model           : 2
model name      : Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.60GHz
stepping        : 9
cpu MHz         : 2593.645
cache size      : 512 KB
physical id     : 0
siblings        : 2
fdiv_bug        : no
hlt_bug         : no
f00f_bug        : no
coma_bug        : no
fpu             : yes
fpu_exception   : yes
cpuid level     : 2
wp              : yes
flags           : fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic sep mtrr pge
mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe cid
bogomips        : 5177.34

To jest z wlaczonym HT.

Janek