RFC: Reference counter przy zakładaniu uzytkowników

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Pon, 7 Cze 2004, 23:18:42 CEST

W liście z pon, 07-06-2004, godz. 12:54 +0200, Jakub Bogusz napisał:

> Ten pomysł też był dyskutowany (raczej przychylnie, w przeciwieństwie do
> users-* i triggerów), tylko po prostu nadal czeka na implementację.

Nie podoba mi się, bo rozjazd licznika ze stanem faktycznym jest słabo
diagnozowalny. Zamiast gołej liczby lepiej trzymać zbiór pakietów.

Mam pomysł na realizację takiego zbioru. Niech pakiet, który potrzebuje
użytkownika, wprowadza plik o nieistotnej zawartości i nazwie
   $prefiks/$użytkownik/$pakiet
gdzie $prefiks jest jakiś ustalony. I zakłada użytkownika, jeśli go
nie ma.

Natomiast %postun wywołuje centralny skrypt z nazwą użytkownika, który
to skrypt sprawdza, czy katalog $prefiks/$użytkownik jest pusty, a jeśli
tak, to go kasuje razem z samym użytkownikiem.

--
   __("<         Marcin Kowalczyk
   \__/       qrczak w knm.org.pl