RFC: Reference counter przy zakładaniu uzytkowników

Tomasz Trojanowski tomek w uninet.com.pl
Pon, 7 Cze 2004, 23:54:08 CEST

On Mon, 7 Jun 2004, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:

> Nie podoba mi się, bo rozjazd licznika ze stanem faktycznym jest słabo
> diagnozowalny. Zamiast gołej liczby lepiej trzymać zbiór pakietów.

Jak już pisałem wcześniej ankry'emu, dawanie Provides: user(nazwa) w
pakietach dodających usera nazwa, pozwoliłoby odbudować liczniki
referencji, następująco:

[1] rpm -q --whatprovides user\(xdm\) | wc -l > /var/lib/user/xdm

> Mam pomysł na realizację takiego zbioru. Niech pakiet, który potrzebuje
> użytkownika, wprowadza plik o nieistotnej zawartości i nazwie
>    $prefiks/$użytkownik/$pakiet
> gdzie $prefiks jest jakiś ustalony. I zakłada użytkownika, jeśli go
> nie ma.
>
> Natomiast %postun wywołuje centralny skrypt z nazwą użytkownika, który
> to skrypt sprawdza, czy katalog $prefiks/$użytkownik jest pusty, a jeśli
> tak, to go kasuje razem z samym użytkownikiem.

Szkoda, że rpm raczej nie pozwoli na wykonanie [1] w postun (zresztą boję
się że takie działanie mogłoby byc nieokreślone) w %postun. Wtedy można by
zrezygnować z licznika referencji i po prostu sprawdzać czy pozostał
jakiś pakiet dostarczający user(nazwa) -- i jeżeli nie usuwanie
użytkownika.

Pozdrawiam

--
Tomasz Trojanowski (tomek w uninet.com.pl)

"Between depriving a man of one hour from his life and depriving him of
his life there exist only a difference of degree." (FH, Dune Messiah)