[a może bez refcounta] (było: Re: RFC: Reference counter przy zakładaniu uzytkowników)

Marcin 'Qrczak' Kowalczyk qrczak w knm.org.pl
Wto, 8 Cze 2004, 00:58:24 CEST

W liście z wto, 08-06-2004, godz. 00:31 +0200, Tomasz Trojanowski
napisał:

> Hmm, skoro tak. To przy Provides: user(nazwa), może wystarczy sprawdzać w
> postun, czy jeszcze jakiś inny pakiet dostarcza tej własniści i jeżeli nie
> to po prostu usuwać użytkownika??

Zaargumentuję za tym, że mój pomysł jest lepszy.

Załóżmy, że ktoś napisał jakiś lokalny skrypcik, który używa danego
użytkownika, a że to jest lokalna potrzeba, nie robił z niego RPM-a.
Jak ma zadbać, żeby się ten użytkownik nie usunął, jeśli usunie ostatni
pakiet, który go oficjalnie używa?

U mnie łatwo: utworzy plik w katalogu. Przy Provides nie obejdzie się
bez tworzenia RPM-a.

Poza tym łatwiej ręcznie stwierdzić, co używa danego użytkownika.

--
   __("<         Marcin Kowalczyk
   \__/       qrczak w knm.org.pl