[a może bez refcounta] (było: Re: RFC: Reference counter przy zakładaniu uzytkowników)

Tomasz Trojanowski tomek w uninet.com.pl
Wto, 8 Cze 2004, 11:19:05 CEST

On Tue, 8 Jun 2004, Marcin 'Qrczak' Kowalczyk wrote:

> W liście z wto, 08-06-2004, godz. 00:31 +0200, Tomasz Trojanowski

> Zaargumentuję za tym, że mój pomysł jest lepszy.
>
> Załóżmy, że ktoś napisał jakiś lokalny skrypcik, który używa danego
> użytkownika, a że to jest lokalna potrzeba, nie robił z niego RPM-a.
> Jak ma zadbać, żeby się ten użytkownik nie usunął, jeśli usunie ostatni
> pakiet, który go oficjalnie używa?
>
> U mnie łatwo: utworzy plik w katalogu. Przy Provides nie obejdzie się
> bez tworzenia RPM-a.

Rozwiązanie o którym piszę ma dotyczyć tylko specyficznych użytkowników,
takich którzy są używani przez więcej niż jeden pakiet i takich którzy są
tworzeni/usuwani skruptami %pre/%postun. W szczególności są to ma przykład
xdm. W związku z tym ciężko jest mi znaleźć sytuację w której użytkownik
xdm jest używany bez zainstalowanego jakiegokolwiek desktom managera.

Ponadto w związku z tym, że jest to sytuacja sporadyczna, raczej nie
dobrze byłoby tworzyć ogromną infrastrukturę do obsługi tegoż. Zarówno
refcounty jak i Twoje rozwiązanie mają tę wadę.

Ale okazuje się że najprawdopodobniej, dzięki użyciu tylko i wyłącznie
Provides: user(nazwa) można taką funkcjonajność wprowadzić bez dużych
narzutów.

Pozdrawiam

--
Tomasz Trojanowski (tomek w uninet.com.pl)

"Between depriving a man of one hour from his life and depriving him of
his life there exist only a difference of degree." (FH, Dune Messiah)