Call for hardware (pld3.0 Wc)

The Undefined undefine w aramin.net
Śro, 16 Cze 2004, 00:04:46 CEST

On Tue, Jun 15, 2004 at 09:40:32PM +0200, Jakub Bogusz wrote:

> Dla zainteresowanych - wygooglałem takie coś:
> http://library.thinkquest.org/25111/processor.shtml
>
> sparc trochę później - 1992 lub 1993, nie wiem które dokładnie
> wspieramy.

1992: Shipping of the 50-MHz Sun MicroSPARC processor.

microsparc już działa ;)

[undefine w athena undefine]$ egrep "^[cf]pu|Bogo" /proc/cpuinfo ; uname -a; uptime
cpu             : Texas Instruments, Inc. - MicroSparc
fpu             : TI MicroSparc on chip FPU
BogoMips        : 49.66
Linux athena 2.4.20 #1 Wed May 7 17:44:59 CEST 2003 sparc Texas_Instruments,_Inc._-_MicroSparc unknown PLD Linux
 01:42:35 up 87 days, 11:17,  2 users,  load average: 0.07, 0.03, 0.08

;)

generalnie to poza tym że się nie znam to było sobie sparcv7 które
generalnie wspieramy, a potem sparcv8(między innymi microsparc i nowsze)
i sparcv9. Z pakietów jedyna rzecz która 'wymaga' sparcv8 o której wiem
to openssl (tutaj kompilowany na sparcv7 działa o kilkaset procent
wolniej niż kompilowany pod sparcv8). Cała reszta powinna chodzić na
sparcv7 czyli praktycznie na każdym sparcu. No.. oprócz jądra którego
na sparce powinny być teroretycznie 3 różne wersje:
- 32bitowe na sun4
- 32bitowe na sun4[ctm] (najpopularniejsze, ja mam między innymi 4m)
- 64bitowe na sun4u czyli inaczej ultry...

Czyli.. za wyjątkiem jajka i openssl-a nasze pakiety będą działać na
wszystkich sparcach. na jednym modelu z tych najstarszych.
O, z man gcc odnośnie różnic:

-mv8 will give you SPARC v8 code.  The only difference from v7 code
is that the compiler emits the integer multiply and integer divide
instructions which exist in SPARC v8 but not in SPARC v7.

-msparclite will give you SPARClite code.  This adds the integer
multiply, integer divide step and scan ("ffs") instructions which
exist in SPARClite but not in SPARC v7.

(cóż.. openssl bez mnożenia intów.. ;)

a implementacje:
v7:             cypress
v8:             supersparc, hypersparc
sparclite:      f930, f934, sparclite86x
sparclet:       tsc701
v9:             ultrasparc, ultrasparc3

cypress:
With -mcypress (the default), the compiler optimizes code for the
Cypress CY7C602 chip, as used in the SPARCStation/SPARCServer 3xx
series.  This is also appropriate for the older SPARCStation 1, 2, IPX etc.

czyli jak rozumiem nasze pakiety z opensslem nie będą działac na
sparcstation 1,2 i IPX. Nic z tego nigdy w rękach nie miałem więc... ;)
reszta za wyjątkiem openssla będzie chodzić nawet na tych ipxach.

> Używalne m68k i mips (których nie mamy) podobnie do 386. ppc później.
mips?
1991:
- The R4000 RISC processor architecture is revealed.
na takim 25MHzowym miałem już linuxa ;)

ppc?
1994:
    -The 100-MHz PowerPC 601 is announced.

powermacintosh ma ppc 601/120MHz i pld działa(ło)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała