SOURCES: setup-special_users.patch (NEW) - don't assume special

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Śro, 16 Cze 2004, 22:15:24 CEST

On Wed, Jun 16, 2004 at 10:01:34PM +0200, Paweł Gołaszewski wrote:
> [...]

Jeszcze root. Warunek go nie łapie, a dla niego zagrożenie jest
największe.

> /var/lib ?
> Czemu tam nie mogą się pojawić zmienne dane tymczasowe?

Jeśli są tam przewidziane, to mogą (ale niekoniecznie w katalogach
~/tmp). Jeśli nie - to czemu mają się pojawiać śmieci wśród np. baz
danych? (a jak zechcę utworzyć bazę czy klaster "tmp"?)

> Jakiś przykład takiego katalogu?
> Pomijam te, które mają jakiś /usr/costam , bo to IMO błąd jest wręcz.

/bin, /sbin, /var/account, /var/spool/lpd, /var/mail, /var/spool/uucp,
/usr/games, /etc/X11/fs, /var/spool/clientmqueue, /usr/share/empty,
/var/lib/openldap-data, /var/log/snort

/ (tu na jedno wychodzi, tylko drugi '/' niepotrzebny)
/dev/null (to i tak jest do zmiany, jeśli jeszcze gdzieś zostało)

Przy okazji: brakuje triggerów.
Np. mój mysql ma cały czas $HOME = /var/lib/mysql.