SOURCES: setup-special_users.patch (NEW) - don't assume special

Czw, 17 Cze 2004, 10:51:39 CEST

=?ISO-8859-2?Q?Pawe=B3_Go=B3aszewski?= wrote:

> nie, nie mogę konkretnie - nie mam teraz niestety czasu pogrzebać i
> poszukać :(

> A jak określisz czy to jest zagrożenie?
> IMO tak gdzie to tylko możliwe - należy korzystać z osobnego ~/tmp

> In-general - masz rację.
> Jednak tam gdzie jest możliwość - taki tmp powinien być.

No to zmien tak, zeby dzialalo sensownie, a nie po chamsku.
Ja sie przy swoim rozwiazaniu nie upieram.

Powinna byc zawsze mozliwosc wylaczenia uzywania ~/tmp.
Nawet wtedy, kiedy plik ~/tmp nie ma prawa istniec z jakichs wzgledow
(funkcjonalnosc, uprawnienia, takze bezpieczenstwo).

> A to już jest błąd w programach, który należy poprawić, right?

Niekoniecznie.
Nalezy wymuszac korzystanie z ~/tmp w zamian ?

Ktos moze powiedziec, ze to takze jest blad, bo ~/ nie sluzy do tworzenia
plikow tymczasowych. Zwlaszcza, ze moze byc wspoldzielony i nie ma wtedy jak
zagwarantowac unikalnosci nazw. A moze jest ?

mc juz nie tworzy skryptow w (~)/tmp ?
Bo przy noexec /home przestana dzialac.

A jak ktos ma konta userow z prawami zapisu do ~/ tylko w godzinach 14-18 ?

BTW1: czy mamy skonfigurowanego tmpwatcha, zeby sprzatal w ~/tmp ?
BTW2: nie mialbym nic przeciwko temu, by obsluga ~/tmp wyleciala do osobnego
      pakietu (setup-hometmp ?).

  phone (48)(58) 347 14 61