arch - centrino?[OT - narzekania]

Cezary Krzyżanowski dhubleizh w o2.pl
Pią, 18 Cze 2004, 23:06:04 CEST

Artur Flinta wrote:

>Witamy w Spółdzielni Pracy Daremny Trud

Powitasz mnie, jak się nauczę robić rpmy i commitnę coś rozsądnego, a
nie zadeklaruję dobre chęci :D

> Kompilator wiele
>tutaj nie pomoże jeżeli źle jest napisany program. Różnica w
>optymalizowanym kodzie będzie niezauważalna, bo kompilator nie wie co to
>jest centrino.

Muszę przyznać, że burzysz tutaj mój starannie wypieszczony światopogląd
:D No jeżeli wszystko dobrze rozumiem, to po to się podaje
kompilatorowi, na jaką architekturę ma optymalizować, żeby wiedział, co
to Centrino, nie ? No po etapie analizy składniowej jak działa generacja
kodu tymczasowego i potem jego optymalizacja, to chyba właśnie wtedy
jest brane pod uwagę, co to za architektura, w czym jest "dobra", a w
czym nie, ile ma keszu itd....No nigdy nie rozbierałem kompilatora aż
tak bardzo, żeby się o tym przekonać....Z drugiej strony nasuwasz mi
myśli, że optymalizacja kodu przy kompilacji nadaje się tylko do lipnie
napisanych programów :D Bo jak ktoś dobrze pisze, to w zasadzie mało już
zostaje do optymalizacji, to fakt, ale kolejne generacje procków no
muszę się różnić do cholery czymś więcej, niż tylko taktowaniem i
ilością pamięci podręcznej, na pewno są na każdej architekturze jakieś
kruczki, które można wykorzystać przy optymalizacji kodu wyjściowego, o
którch programista nie koniecznie musi wiedzieć (nie wiem, w stylu że
kod jednej operacji jest "bliżej" kodu tej poprzedniej, więc najpierw
wykona się tę operację z kodem "bliższym", a potem tą z dalszym, nie
znam aż tak szczegółowo architerktury procesora).

Zdroofka
Cz w rny

"Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to The Dark Side" - Yoda