arch - centrino?[OT - narzekania]

Cezary Krzyżanowski dhubleizh w o2.pl
Pią, 18 Cze 2004, 20:47:31 CEST

The Undefined wrote:

>no.. może się zdażyć że zamiast 5123231 instrukcji wykona się tylko
>5123228, a co za tym idzie wykona się o 3 instrukcje mniej co spowoduje
>zmniejszenie ilości zużywanego prądu.

Wiedziałem Andrzejku, że będziesz musiał :> To teraz przemnóż sobie te 3
jebane operacje różnicy * 3GHz (czyli na oko 3.000.000)  * powiedzmy 4
potoki no i dodajmy do tego jeszcze jakąś część operacji realizowanych w
tym czasie przez sterowniki DMA itd...W ogóle generalnie nie
otpymalizujmy kodu..samo się zrobi, prawda ?? Piszmy takie szmiry, jak
int a =5; for(int b = a; int c = a < int d = 20; int e=0++){}; itd... Ja
rozumiem Andrzejku, że zatrzymałeś się dawno temu, jak jeszcze było 386,
że prawdziwy informatyk, to programuje wysyłając próbnikiem stanów
logicznych binarkę prosto na odpowiednie wyjścia procka...ale
wiesz...optymalizacja się przydaje czasami....Może powinineś się
zastanowić nad tym problemem optymalizacji generalnie jako ideą w życiu,
bo masz cholera jasna dwadzieścia prawie pięć lat, opis na gg "Myślami
przy księżniczce", wysyłasz smsy w stylu "Miś macha Ci łapką" i chyba w
ogóle jesteś trochę oderwany od zmieniającej się rzeczywistości....

Co do samego zagadnienia...co Wam szkoda?? Koleś stawia na WŁASNYM
sprzęcie, za WŁASNE pieniądze, WŁASNYM nakładem pracy buildera, a Wy się
rzucacie...Typowe polskie podejście do sprawy - ponarzekajmy na
wszystko, a samemu nie róbmy nic. Zresztą, to w ogóle wywalmy inne arch
niż 386, bo po co optymalizację?? Po co firmy się produkują z jakimiś
tam optymalizacjami kodu procesorół?? Przecież jedynym sposoblem
zwiększenia efektywności obliczeniowej jest przecież taktowanie wyższymy
prędkościami i zwiększanie ilości pamieci?? No ludzie, z tego wynika, że
między 386, a P4 3GHz to jest różnica tylko w MHz-ach i ilości
keszu..tfu..tam keszu nie było...To po co w ogóle ta cała
optymalizacja?? Piszmy takie szmiry jak wyżej...bosh...To tak jak moaj
profesor "To tylko 16 bitów rożnicy"...no...z tym, że jej program
wykorzystywał 32, czyli tak delikatnie połowa....Nie optymalizujmy,
piszmy fatalne sterowniki, fatalne biblioteki, na kótrych ludzie napiszą
fatalne interfejsy, a "programiści" po bankowości i zarządzaniu z jakimś
auto-builderem napiszą sobie potem takiego Windowsa na takiej wielkej
wieży fatalnie napisanych bibliotek, których mechaniki nawet nie znają
pobierznie i potem mamy "Hello world" na erkanie za 2 MB ramu...wypas...

Ludzie..skoro tacy jesteście szybcy z krytyką, to wykorzystajcie ten
darmowy sprzęt i postawcie coś rozsądnego...Pieprzycie się z czymś takim
jak arch centrino, a jak kórwa mać strona pld leżała przez fultum czasu,
to póki super bajer sprzętu za wiele tys. złotych nie zasponsorował
ktoś, to strona leżała....Tylko krytykować, jak inni robią...

Pozdrawiam tych, co coś robią
Cz w rny

"Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to The Dark Side" - Yoda