arch - centrino?[OT - narzekania]

The Undefined undefine w aramin.net
Pią, 18 Cze 2004, 21:26:11 CEST

On Fri, Jun 18, 2004 at 08:47:31PM +0200, Cezary Krzyżanowski wrote:

> Wiedziałem Andrzejku, że będziesz musiał :> To teraz przemnóż sobie te 3
oczywiście że musiałem Czarusiu :)

> jebane operacje różnicy * 3GHz (czyli na oko 3.000.000)  * powiedzmy 4
> potoki no i dodajmy do tego jeszcze jakąś część operacji realizowanych w
> tym czasie przez sterowniki DMA itd...W ogóle generalnie nie
> otpymalizujmy kodu..samo się zrobi, prawda ?? Piszmy takie szmiry, jak
> int a =5; for(int b = a; int c = a < int d = 20; int e=0++){}; itd... Ja
nie odróżniasz optymalizacji wykonywanej w programie(albo raczej pisania
programów "z głową") od optymalizacji w kompilatorze o której jest tutaj
mowa :)

> rozumiem Andrzejku, że zatrzymałeś się dawno temu, jak jeszcze było 386,
> że prawdziwy informatyk, to programuje wysyłając próbnikiem stanów
> logicznych binarkę prosto na odpowiednie wyjścia procka...ale
> wiesz...optymalizacja się przydaje czasami....Może powinineś się
> zastanowić nad tym problemem optymalizacji generalnie jako ideą w życiu,
optymalizacja jako idea? nie, dziękuję. mam ciekawsze rzeczy do roboty
niż wydobywanie 0.0001% różnicy w wydajności na procesorze pentium3
produkowanym między kwietniem a majem 2002 ;)

> bo masz cholera jasna dwadzieścia prawie pięć lat, opis na gg "Myślami
> przy księżniczce", wysyłasz smsy w stylu "Miś macha Ci łapką" i chyba w
> ogóle jesteś trochę oderwany od zmieniającej się rzeczywistości....
cóż :)
pogadamy za jakiś czas, gdy już będziesz super hiper programistą z super
hiper dopieszczonym systemem, super-hiper ustawiony w życiu... i wogóle
:> Od ciągłego siedzenia przy linuksie i grzebania w nim... mi się po
prostu znudziło ;) I wolę się uśmiechnąć do pewnej księżniczki ;)
Pozatym nie wiem co mają moje opisy na jabberze albo smsy wysyłane ponad
pół roku temu do malinki do optymalizacji procesorów, wydawało mi się że
raczej to nie jest ze soba zbytnio powiązane, ale... moze ja się nie
znam :)

> Co do samego zagadnienia...co Wam szkoda?? Koleś stawia na WŁASNYM
> sprzęcie, za WŁASNE pieniądze, WŁASNYM nakładem pracy buildera, a Wy się
> rzucacie...Typowe polskie podejście do sprawy - ponarzekajmy na
kto sie rzuca?
jeżeli chce robić to dla siebie - kto mu broni?
ja sobie zrobiłem na swoje potrzeby builderki jajek 2.4, mały builderek
javowego śmiecia(nie do końca sprawny niestety), udostępniłem pakiety
stamtąd dostęp... ale nie marudzę by robić to "w ramach pld". Jak ktos
uważa że jest mu potrzebna na swoje potrzeby jakaś arch niech to robi.
A normalnie "jako pld" widocznie nie ma sensu.. A przynajmniej nie
widziałem nigdzie żadnych sensownych porównań które by taki sens
podawały.
Jakiś czas temu optowałem za zostawieniem arch i586. Bo wydawało mi się
że to jest takie super, hiper, że jest różnica w wydajności... Potem
wziąłem chrooty, mały skrypt testowy w nich i co się okazało? że o ile
na i586 róznica jest (bardzo niewielka, praktycznie pomijalna), to np
pakiety i586 używane na athlonie albo i686 działają _wolniej_ od
pakietów i386. Dopóki się samemu nie sprawdzi czy coś ma sens... po
prostu nie ma sensu dyskutować.

> wszystko, a samemu nie róbmy nic. Zresztą, to w ogóle wywalmy inne arch
> niż 386, bo po co optymalizację?? Po co firmy się produkują z jakimiś
a kto mówi o wywaleniu? :>
cała ta dyskusja tytaj prowadzi jedynie do tego które optymalizacje jest
sens zostawić. Ale _jest sens_ a nie _komuś się wydaje ze powinna być_,
bo to różnica ;)

> [...]
> optymalizacja?? Piszmy takie szmiry jak wyżej...bosh...To tak jak moaj
> profesor "To tylko 16 bitów rożnicy"...no...z tym, że jej program
> wykorzystywał 32, czyli tak delikatnie połowa....Nie optymalizujmy,
> piszmy fatalne sterowniki, fatalne biblioteki, na kótrych ludzie napiszą
> fatalne interfejsy, a "programiści" po bankowości i zarządzaniu z jakimś
> auto-builderem napiszą sobie potem takiego Windowsa na takiej wielkej
> wieży fatalnie napisanych bibliotek, których mechaniki nawet nie znają
> pobierznie i potem mamy "Hello world" na erkanie za 2 MB ramu...wypas...
oo.. widzę że się wczuwasz w pld i linuxa :>
jednak będą z Ciebie ludzie :P

> Ludzie..skoro tacy jesteście szybcy z krytyką, to wykorzystajcie ten
> darmowy sprzęt i postawcie coś rozsądnego...Pieprzycie się z czymś takim
> jak arch centrino, a jak kórwa mać strona pld leżała przez fultum czasu,
> to póki super bajer sprzętu za wiele tys. złotych nie zasponsorował
> ktoś, to strona leżała....Tylko krytykować, jak inni robią...
cóż.. miej pretensje do twórcy tego burd^H^H^Hałaganu :>

> Pozdrawiam tych, co coś robią
ave!
 :)

--