Odnośnie ia64

Michal Moskal malekith w pld-linux.org
Sob, 19 Cze 2004, 10:29:03 CEST

On Sat, Jun 19, 2004 at 09:44:48AM +0200, Cezary Krzyżanowski wrote:

> Czyli jak dobrze rozumiem macie do wyboru albo gcc, które wykorzysta
> 1/4, czy nawet mniej tego procka, albo jakiś specjalistyczny kompilator
> intela, który wszak ma rzekomo wykorzystywać całą potęgę wielu potoków
> procka, ale za to jest na tyle niedopracowany, że "jako-tako radzi sobie
> ze zbudowaniem kernela" ? Platformy 64bitowe są na prawdę jeszcze tak
> mało rozwinięte/obsługiwane?

Kolego, Ty naprawdę masz kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem. To, że
GCC na IA64 obsysa nie ma *nic* wspólnego z faktem, iż ten ostatni jest
64-bitowy. *Ma* to z kolei związek z faktem, że jest to architektura
EPIC, która od kompilatora wymaga cudów na kiju w kwestii szeregowania
instrukcji. I o tym pisał mmazur.

Z kolei amd64 współpracuje z GCC całkiem nieźle, ponieważ firma ta
fundowała poprzez (znienawidzone przez wszystkich) SuSe fundowała
development GCC w tej kwestii. Zanim w ogóle wypuściła te procesory.

Nie wiem jak jest z licencją na kompilator Intela, ale jak ostatnio
sprawdzałem nie była ona zbyt przyjazna. Poza tym da się wyczuć wyraźny
opór przed a) używaniem binarek kompilatora, b) używaniem innego
kompilatora dla jednej z architektur, bo to w oczywisty sposób spowoduje
powstanie dziwnych błędów.

--
: Michal Moskal :: http://www.kernel.pl/~malekith :: GCS !tv h e>+++ b++
: ::: Logic is a nice contrast to the Real World. :: UL++++$ C++ E--- a?