R: kernel-ver.-rel.

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pon, 1 Mar 2004, 14:14:07 CET

On Mon, Mar 01, 2004 at 02:08:22PM +0100, Andrzej Krzysztofowicz wrote:
> Czy moze mi ktos z wiedzacych wytlumaczyc, po jakiego grzyba praktycznie
> wszystkie moduly kernela wymagaja okreslonego rel. tego ostatniego?
>
> Przeciez nawet nasze kernele tej samej wersji _bardzo rzadko_ sa binarnie
> niezgodne.
>
> Czy to jest takie "na wszelki wypadek"?
> Bo jesli tak, to w Ra te zaleznosci wycinam.

IIRC powody były dwa:
- na wypadek niezgodności (co się chyba zdarza przy bardziej rozwijanych
  seriach - np. wymiana podsystemu na nowszą wersję - vide USB
  w 2.4.20 - w PLD była trochę wcześniej)
- katalog z modułami zawiera release w nazwie;
  wprawdzie jest symlink do nazwy bez release, ale on nie pomaga (moduły
  zainstalowane poprzez ten symlink same się nie przeniosą do katalogu
  z modułami nowego jądra)