SPECS (DEVEL): XFree86.spec - Starting to separate corn from chaff

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Czw, 4 Mar 2004, 21:29:40 CET

On Thu, Mar 04, 2004 at 05:37:00PM +0100, Adam Gorzkiewicz wrote:
> On Thursday 04 of March 2004 16:51, Jakub Bogusz wrote:
> (...)
>
> Własnie zagłębiłem sie w lekture dokumentu fhs-2.3. Do tej pory myslałem, że
> dopuszczalna jest sytuacja, w ktorej /usr/include/X11 nie jest symlinkiem -
> widze, że byłem w błędzie.
> Tak w ogole, to czytając ten dokument przypomina mi sie czytanka z klas 1-3
> pt. "Jak sobie mały Grześ wyobraża" - ale mniejsza z tym.
>
> Ponawiam pytanie:
> Jaki jest sens trzymania "X Windows System, version 11 release 6, and related
> files" w prefixie innym niz /usr ?

Bo taki jest standard dla Linuksa.
Podobnie jak wg FHS standardowe miejsce dla libc.so.* to /%{_lib}, a wg
Linux OpenGL ABI dla lib{GL,GLU},so{,.1} to /usr/lib, tak (znowu wg FHS)
dla implementacji X11R6 jest to /usr/X11R6.

> Jezeli odpowiedź brzmi "zeby była mozliwość współistnienia w systemie kilku
> niezależnych implementacji X Windows System, version 11 release 6", czy jakos
> tak to:
> Bardzo proszę o wyjaśnienie mi, 1) na czym taka koegzystencja konkretnie
> polega 2) gdzie sie zaczyna a gdzie sie kończy implementacja X Windows
> System, version 11 release 6.

To nie mój argument - wręcz pisałem, że umieszczenie innego systemu
w drzewie /usr/coś-innego-niż-X11R6 byłoby błędem.