useradd -m m.pecio

Nie, 7 Mar 2004, 14:53:15 CET

Michal Kochanowicz wrote:
> W tym wątku? Chyba tylko ten o chown, który zdaje się nie wytrzymał
> krytyki.

Nie do konca tak. chown X.Y to jest zaszlosc _sprzed_ wprowadzenia
standardu.
Nielegalnosc "." w username to _standard_ obowiazujacy od lat.

> Ja się zgadzam że standaryzacja jest dobra, ale nie można do std.
> podchodzić bezkrytycznie. Co jeśli w kolejnej wersji FHS będzie że
> należy wszystkie pliki trzymać w katalogu głównym a nazwy powinny mieć
> format 8.3?
>
> Pozatym standardy nie powinny być martwe - choć zdaję sobię sprawę że
> zmiana w std. może przysporzyć kupę roboty.

Przeszkadza ci standard? - odrob zadanie domowe.
(np. piszac latke do shadow, ktora zezwoli w nazwach uzytkownikow/grup
 na znaki zawarte w zmiennej:

 ACCEPT_THESE_POSSIX_INCOMPATIBLE_CHARACTERS_IN_USER_GROUP_NAMES

 [ nazwa wzieta z powietrza; celowo taka dluga ]
)

  phone (48)(58) 347 14 61