useradd -m m.pecio

Paweł Sakowski pawel w sakowski.eu.org
Nie, 7 Mar 2004, 20:42:11 CET

> Ja się zgadzam że standaryzacja jest dobra, ale nie można do std.
> podchodzić bezkrytycznie. Co jeśli w kolejnej wersji FHS będzie że
> należy wszystkie pliki trzymać w katalogu głównym a nazwy powinny mieć
> format 8.3?

Różnica polega na tym, że FHS się implementuje "lokalnie". Jak ktoś chce
zainstalować sobie repozyturium CVS na /dev/cvsroot, to nie ma to wpływu
na nic poza CVS-em. Natomiast z nazw użytkownika nie tylko useradd
korzysta. I może się zdarzyć, że jakieś narzędzie odmówi posłuszeństwa
wobec użytkowników z kropką, zgodnie z literą POSIX-a, wbrew ogólnej
zasadzie "be liberal in what you accept".

Jak komuś potrzeba, to niech zrobi obsługę kropek przez useradd. Ale
wtedy koniecznie trzeba wołami napisać w manie (i może jeszcze w
ostrzeżeniu przy useradd m.pecio), że taka nazwa jest niestandardowa i
może powodować problemy z interoperability. A najlepiej, żeby jeszcze
trzeba było podać useraddowi opcję --I-know-it-is-wrong-but-do-it-anyway
(ew. coś krótszego).

| Paweł Sakowski <pawel w sakowski.eu.org>            Never trust a man  |
|                            who can count up to 1023 on his fingers.  |