useradd -m m.pecio

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Wto, 9 Mar 2004, 09:41:03 CET

On Mon, Mar 08, 2004 at 08:25:49PM +0100, Paweł Sakowski wrote:

> PAM, PAM i PAM. Opcjonalnie PAM.

PAM niestety jest bardzo marnym rozwiązaniem.  Przede wszystkim dlatego,
że nadaje się jedynie do uwierzytelniania plain-textem, żadne DIGEST-MD5 itp.
Poza tym architektura PAM zwykle bardziej utrudnia niż ułatwia
kompleksowe rozwiązania uwierzytelniania użytkowników do wielu usług.
Dla mnie PAM + pam_sql to tylko taka ostatnia szansa dla usłóg które
same nie potrafią z PostgreSQL korzystać, zresztą już żadnej takiej
usługi dla użytkowników nie mam.

A SQL wraz ze schematami (PostgreSQL 7.4) i widokami pozwala używać
jednej bazy dla wielu różnych usług znacznie wygodniej niż PAM.

Pozdrowienia,
	Jacek