SPECS: gtk+.spec - strict deps. - bcond xlibs.

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Czw, 11 Mar 2004, 20:06:34 CET

On Thu, Mar 11, 2004 at 07:05:32PM +0100, Paweł Sikora wrote:

> ZTCW, to ostatnie wersje mesy wspieraja sprzetowy
> rendering via DRI. poza tym video-mode switching
> jest wspierany przez mese i powyzsze sa tylko fragmetnami
> kodu dri (http://dri.sourceforge.net/) i mesy
> (http://www.mesa3d.org/) przeniesionymi do projektu xf86.
> (jak sie myle, to mnie nastawcie na dobre tory).

Co do XFree86-DGA to nie wiem co dokładnie udostępnia, ale widzę, że
korzystają z tego także programy/biblioteki nie używające OpenGL
(np. libggi-X11, wine nawet bez -dll-gl).
Co więcej, używa tego biblioteka Glide, która jest używana przez
sterownik DRI dla tdfx.

XFree86-VidModeExtension jest przez libGL używane, ale także może być
używane przez programy nie-GLowe do zmiany trybu - bywa wykorzystywane
przez gry pełnoekranowe, odtwarzacze filmów itp. (do niedawna był to
jedyny sposób zmiany rozdzielczości ze strony klienta, teraz jest
jeszcze RANDR).

Nie widzę potwierdzenia pochodzenia tych bibliotek (klienckich dla ww.
rozszerzeń) - w źródłach Mesy ich nie ma, w CVS-ie DRI leżą sobie
w Attic po początkowym imporcie drzewa XFree86 2 lata temu.