RFC: XFree86 a freedesktop.org

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Czw, 11 Mar 2004, 18:39:34 CET

On Thu, Mar 11, 2004 at 06:23:51PM +0100, Paweł Sikora wrote:
> [...]

Rozumiem, że to przykład, bo AFAIK aktualna wersja zaimplementowana
przez XFree86 to 6.6?

> jesli juz, to libX11-devel = 11.6.3-1 (bez prefixu X11R6)

No nie, bo to są nazwy bibliotek z freedesktop i mają inne numery
wersji.
Wprawdzie rpm może dostarczać tę samą własność w kilku wersjach, ale jak
potem zapisać, że potrzebny jest pakiet z freedesktop.org w wersji >=
ileś?

znaczy -devel?

Jeśli to ma dotyczyć tylko BR, to dla mnie OK (tylko ma builderach
trzeba będzie ręcznie instalować wybraną implementację, nie zostanie
pociągnięta po BR).

Natomiast w R: w *-devel już musi być konkretna implementacja.
Powód: freedesktop korzysta z pkgconfig i libtoola, więc biblioteki
skompilowane z xlibs będą odwoływały się do plików z xlibs (na pewno
*.la, potencjalnie *.pc w niektórych pakietach) - i wtedy już nie będzie
można zastąpić xlibs przez pełne XFree86-devel.