Status Ac (było Re: SPECS: gtk+.spec - strict deps. - bcond xlibs.)

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pią, 12 Mar 2004, 11:53:47 CET

On Fri, Mar 12, 2004 at 11:03:53AM +0100, Marcin Doliński wrote:
> Oto jest pytanie. Jeżeli chcemy wypuścić Ac z Xami 4.4, to zmieniamy.
> Nie wiem, czy jest sens zostawiania snapa Xów w końcowym wydaniu.

Co do 4.4 - problem natury licencyjnej (po wyjaśnieniu ze strony
XFree86, że biblioteki klienckie pozostają na starej licencji) AFAIK
dotyczy najwyżej pakietu synaptics, który linkuje się z kodem X-serwera,
a jest na GPL.
I w przypadku przejścia na xlibs z freedesktop z X-serwerem z XFree86
4.4 nie znika. A Xserwer z freedesktop jest jeszcze niezbyt używalny
- a konkretnie nie działa (jest tylko kilka sterowników na krzyż, nie
ma do mojej karty).

Tak że to jest bardziej pytanie o rozwój.
Czy Ac ma się jak najszybciej stabilizować, czy jeszcze jest pora na
nowe rzeczy.

Pytanie dotyczy także innych pakietów, np. GNOME 2.4 czy już 2.6
(które jest coraz bliżej).

glibc - w 2.3.4 właśnie szykuje się przejście na 128-bitowe long double
dla alphy i ppc64 - z którym wiąże się zmiana SONAME libc i libm,
a tym samym konieczność przebudowania... wszystkich pakietów nie-noarch.

Można by tego typu zmiany wstrzymać do następnej wersji, ale jeśli Ac
wyjdzie w ciągu najbliższych paru miesięcy. Jeśli nie, to dalsze
odwlekanie ich doprowadzi do podobnej sytuacji co z Ra (albo stabilnym
Debianem).