Status Ac ( było Re: SPECS: gtk+.spec - strict deps. - bcond xlibs. )

Adam Gorzkiewicz adgor w isn.pl
Pią, 12 Mar 2004, 13:00:56 CET

On Friday 12 of March 2004 11:53, Jakub Bogusz wrote:
(...)
> I w przypadku przejścia na xlibs z freedesktop z X-serwerem z XFree86
> 4.4 nie znika. A Xserwer z freedesktop jest jeszcze niezbyt używalny
> - a konkretnie nie działa (jest tylko kilka sterowników na krzyż, nie
> ma do mojej karty).

Do mojej też nie ma ;P Co do tego, ze X Server z freedesktop nie nadaje sie do
normalnego użytku niekt nie powinien miec wątpliwosci. Jednak nie o to tutaj
chodzi - ten serwer (lub inny - napisany przez Franka, czy Zenka) kiedys
będzie sie nadawał do użytku - wtedy wymaganie obecnosci w systemie
XFree86-libs bedzie troche dziwne. Chodzi również o wykazanie już teraz, ze
okreslone aplikacje w określonych zastosowaniach wcale XFree86-libs nie musza
wymagac.
Jeszcze cos, co wyszło niechcacy - paczek render xcursor xrender xft (których
używamy od dosć dawna w miejsce wewnetrznych odpowiedników XFree86) juz nie
będzie. Te rzeczy sa rozwijane odpowiednio pod nazwami: renderext,
libXcursor, libXrender, libXft. Jezeli na head nie przejdziemy na "xlibs" to
bedzie problem w przypadku upgradu ww rzeczy, ponieważ spece do nich mają
R/BR zorientowane na inne biblioteki z freedesktop.

--
Adam Gorzkiewicz