useradd -m m.pecio

Sob, 13 Mar 2004, 14:40:06 CET

=?ISO-8859-2?Q?Pawe=B3_Go=B3aszewski?= wrote:

> Ja bym tego nie demonizował - w RA były akceptowane kropki i nie było z
> tym jakiegoś problemu...

Wlasnie sobie uswiadomilem:

[root w kufel root]# useradd tt\;
[root w kufel root]# tail -1 /etc/passwd
tt;:x:18004:1000::/home/users/tt;:/bin/bash

Nadal jestes pewien, ze to nie jest _dziura_ ?
Ja nie. I dlatego nie odwaze sie testowac za pomoca uzytkownika:

"x;rm -rf /"

> Jak najbardziej.
> Chyba, żeby wyłączyć kropkę w chown ;)

Zdecydowanie powinno to isc w parze. Plus przejrzenie systemu pod katem
uzywania kropki w chown w roznych dziwnych, starych aplikacjach.

  phone (48)(58) 347 14 61