useradd -m m.pecio

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Sob, 13 Mar 2004, 20:11:05 CET

On Sat, Mar 13, 2004 at 02:40:06PM +0100, Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> Zdecydowanie powinno to isc w parze.

Tak przez chwilę było (5.0.1 <= coreutils < 5.2.1, dla POSIX2 2001),
w 5.2.1 przywrócili "traditional meaning" nawet dla nowego POSIX2
(i tak mieliśmy kompilować coreutils ze zgodnością ze starszą wersją).

W 5.2.1 jest tak:

      /* If there's no colon but there is a `.', then first look up the
         whole spec, in case it's an OWNER name that includes a dot.
         If that fails, then we'll try again, but interpreting the `.'
         as a separator.  This is a compatible extension to POSIX, since
         the POSIX-required behavior is always tried first.  */

> Plus przejrzenie systemu pod katem
> uzywania kropki w chown w roznych dziwnych, starych aplikacjach.

Starych? W tym rzecz, że to jest ciągle używane także w nowych :/
I niestety to pokutuje także w komercyjnym oprogramowaniu.
Ludzie sobie nie zdają sprawy, że standard jest inny.

spece już załatwione, parę skryptów .init poprawiłem (te, co miałem
u siebie) - w następnej kolejności pora na resztę skryptów i nasze łaty.