openssh z ra-security

Śro, 17 Mar 2004, 16:09:12 CET

Jakis czas temu po upgrejdzie openssh zaczelo mi ono co pewien czas sprawiac
probnemu. Oto w czym rzecz:

- mam szereg systemow z /usr/share over NFS.
- czasami zdarza sie, ze polaczenie NFS-owe "zwisnie".
- do niedawna rozwiazaniem byl restart systemu po zalogowaniu via ssh.

Od czsu, gdy openssh uzywa usera privsep z katalogiem domowym
/usr/share/empty (chyba od openssh-3.2.3p1-4) nie da sie w takiej sytuacji
zalogowac.

Ma ktos pomysl na jakis workaround ? :
Zadac jakas opcje do sshd, zeby on tego usera nie dotykal ?
Zmienic jego katalog domowy na inny - jaki bylby zgodny z FHS ?
Inny ?

Chodzi mi o rozwiazanie, ktore _potencjalnie_ mogloby zostac
zaimplementowane w dystrybucji.

  phone (48)(58) 347 14 61