Nowa werjsa (0.586)

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Czw, 18 Mar 2004, 23:07:55 CET

On Thu, 18 Mar 2004, havner wrote:
> Zapraszam na:
> http://livecd.pld-linux.org
>
> Jest juz nowa wersja.
> Czekam na bugreporty.
> Milej zabawy

Uruchomiłem sobie i moje uwagi:
- MOTD nie powinno mieć pl-literek
- na 12 konsolę wartoby chyba wrzucać logi. To wogóle jest uwaga
  in-general do syslogów PLD. Co stoi na przeszkodzie, żeby coś takiego w
  standardowej konfiguracji było?
- po co jest wybieranie na początku ładowania jaki chcę WM skoro i tak to
  nic nie daje? Tak czy inaczej musiałem sam zrobić konfigurację...
- jest problem z touchpadem na moim laptopie. Normalnie w AC muszę
  załadować psmouse i chodzi. Tutaj nie skutkuje. W konfiguracji używam
  /dev/psaux albo /dev/input/mice - bez różnicy. Efekt jest taki sam,
  gryzoń nie chce ruszyć ogonkiem... Może to devfs? Nie mam pojęcia, nigdy
  devfs-a nie używałem
- jakiś xdm/gdm/kdm ? zależnie który WM został wybrany na początku, albo
  też jakoś odgórnie.
- rada o użyciu pldconf w MOTD jest trochę mało konstruktywna, ponieważ
  przy prawie każdym WM wyskakuje, że czegoś jest brak... np jak wybrałem
  KDE to wyrzuciło mi brak kdebase... a mimo to kde pięknie startowało -
  coś tu jest pochrzanione, tylko nie wiem czy z pldconf czy z livecd

Generalnie jestem pod wrażeniem... czy nie dałoby się w instalatorze
dorobić takiej detekcji karty i samych X-ów jak jest tutaj?

Wogóle - na przykładzie KDE 3.2 z livecd zobaczyłem jak beznadziejne jest
menu w gnome. Ludziom od KDE należą się duże słowa pochwały za to co tutaj
jest zrobione. Ono jest po prostu normalne i na pierwszy rzut oka trochę
lepsze niż w RA (w gnome jest dno totalne i wolę już RA na desktopa...).
Mam nadzieje, że gnome nowe będzie już umiało korzystać ze standardowych
desktopów.

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...