certyfikaty

Tomasz Wittner Tomasz.Wittner w xl.wp.pl
Nie, 21 Mar 2004, 14:58:00 CET

Dnia nie 21. marca 2004 14:36, Tomasz Pala napisał:
> Mamy jakieś wspólne miejsce na nie? Bo co chwilę muszę robić strace,
> biegać po dokumentacji, w końcu tworzyć w dziwnych miejscach katalogi
> wymyślając im uprawnienia i zaczyna mnie to denerwować.
Wreszcie ktoś to napisał ;-)

> proftpd: /var/lib/openssl/{certs,private}/
> jabberd: /etc/jabber/
> qpopper: /etc/mail/		<- katalog należy do MTA
> sshd: /etc/ssh/
> apache-mod_ssl: /etc/httpd/
Dorzucę pure-ftpd.spec:
echo '#define	TLS_CERTIFICATE_PATH	"%{_sysconfdir}/ssl/pure-ftpd.pem"' >>
config.h
Śliczna kombinacja alpejska.

~/rpm/BUILD/pure-ftpd-1.0.18]$ ./configure --help | grep -A1 cert
--with-certfile=        certificate file (default:
                          /etc/ssl/private/pure-ftpd.pem)
Użycie opcji tej configure jest zdecydowanie zbyt proste.

> OK, wspólne miejsce może nie, ale jakaś dokumentacja? Gdzie wy trzymacie
> te rzeczy? W powyższym widzę, że proftpd się wyróżnia...
Jestem za wspólnym miejscem w /var/lib/openssl/{certs,private}/ , z tym, że
nie wypowiadam się na temat przeznacznia certs i private - może wystarczyłby
po prostu jeden katalog /var/lib/openssl/ ?

--
Tomasz Wittner