amd64

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Pon, 22 Mar 2004, 09:32:59 CET

On Sat, Mar 20, 2004 at 06:51:58PM +0100, Rafał Dziedzic wrote:
> Dnia Sat, 20 Mar 2004 18:24:46 +0100
> Paweł Sakowski <pawel w sakowski.eu.org> napisał(a):
>
> Witam,

> poldek --root=/mnt/nowy/ --install `cat /etc/installer.pkgs`
>
> :)
>
> No ale:
> błąd: mark: nie znaleziono MAKEDEV

To przecież do niczego nie potrzebne.

> błąd: mark: nie znaleziono apmd

Bawić sie w APM na 64-bitowej maszynie. Przecież już od lat istnieje
ACPI.

> błąd: mark: nie znaleziono bdflush

Obsolete od kernela 2.4.cośtam. 2.6 marudzi gdy się to odpali. Wogóle
nie powinno tego w Ac być.

> błąd: mark: nie znaleziono dhcpcd

Trzeba zbudować. ew. przeportować

> błąd: mark: nie znaleziono glibc

Jest glibc64, ale ma provides "glibc".

> błąd: mark: nie znaleziono lilo

Nie ma i w najbliższym czasie nie będzie.

> błąd: mark: nie znaleziono pine

Trzeba zbudować. ew. przeportować.

> błąd: mark: nie znaleziono rc-boot

Skoro nie ma żadnego boot-loadera, to i rc-boot nie ma sensu.

> błąd: mark: nie znaleziono setserial

Trzeba zbudować. ew. przeportować.

> błąd: mark: nie znaleziono targa

A co to właściwie jest?

> Chociaz w sumie mozna by to ograniczyc do lilo/rc-boot/glibc/MAKEDEV

Po co ci MAKEDEV?
Lilo to bym się wogóle pozbył, więcej z tego problemów niż pożytku. Ale
to zrozumie jedynie ktoś kto chociaż raz użył gruba (więcej nie musiał,
bo gruba nie trzeba odpalać po każdym upgrejdzie kernela, initrd itp.).

Największym problemem są właśnie bootloadery. Są one 32-bitowe czyli
właściwie musiałyby być cross-kompilowane. Można by też zrobić
gcc,binutils i glibc w wersjach multiarch (obsługujących zarówno 32 jaki
64-bity), ale aby uprościć start builderów zrezygnowałem z tego.
Szczególnie że taki multiarch jest w 99% przypadków niepotrzebny,
a znacznie wydłużałby budowanie pakietów gcc/glibc a także zwiększał ich
wielkość.

Moja propozycja instalowania PLD na AMD64:

1. małą partycję z PLD na ix86. Docelowo może być na niej np. swap. Bootloader: grub
2. zainstalować tam kernel 64-bitowy a Ac/AMD64 (z --ignorearch)
3. resztę dysku przepartycjonować pod docelowy system i zamontować np. w /mnt
4. przy pomocy "rpm --ignorearch -Uvh --root /mnt" (poldka nie udało mi
się zmusić do użycia --ignorearch) zainstalować podstawowy system
z poldkiem
5. kontynuacja instalacji: chroot /mnt /usr/bin/poldek
6. skopiować /boot/grub do /mnt/boot, skonfigurować i zainstalować w MBR
gruba z root ustawionym na partycję zawierającą /mnt/boot
7. zrebootować komputer - wystartować zainstalowany system 64-bit
8. jak działa - skasować partycję ix86 (np. zrobić tam swapa)

Trochę to zamieszane, ale nikt nie twierdzi że PLD na AMD64 jest
gotowe. Ac raczej nie będzie oficjalnie wydane na AMD64 (z powodu
oczywistych braków), ale zainstalowany system jak najbardziej do użytku
się nadaje. Ja mam to na produkcyjnej maszynie (Apache, Zope,
PostgreSQL, squid, INN, postfix, clamav, amavisd-new) i sprawuje się
bardzo dobrze.

Pozdrowienia,
	Jacek