2.6.x i skrypty startowe (fbset, hotplug, rc-scripts)

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pon, 22 Mar 2004, 23:03:10 CET

On Thu, Mar 18, 2004 at 07:25:26AM +0100, Maciej Świniarski wrote:

> kernel /vmlinuz-2.6.0-1.6 video=radeonfb:1024x768-32 w 85 root=307
> dziala wysmienicie,
> jajko dystrybucyjne

Z oryginalnym configiem, tzn. z radeonfb w module?

> a fbset z tego co sie doszukalem swego czasu poprostu nie jest
> przewidziane dla 2.6.x. Projekt jest martwy

Nie jest rozwijany, ale nie ma (nie znam przynajmniej) innego programu
o tej funkcjonalności - a funkcjonalność jest potrzebna.
2.6.[0-4] ma taki mankament, że oprócz fbset trzeba uruchamiać stty
żeby zmienić rozmiar logiczny terminala (tylko trzeba uważać
z rozmiarami, bo jest jakiś babol i podanie rozmiarów z sufitu wywala
to stabilne 2.6 w kosmos - tak, z uid>0!).
W drzewie fbdev-2.5 to przedostatnie jest poprawione i stty już nie
trzeba uruchamiać. Ale fbdev-2.5 w stosunku do 2.6.4 to kilkaset kB
diffa (z czego nie wszystkie zmiany są bezbłędne) i jest włączane
bardzo powoli.

> przy dystrybucyjnym kernelu z ktoryms upgrejdem przestalo smiecic
> ...wczesniej probowalo ladowac moduly z 2.4.x np. usb-ohci

Nie o to chodzi - nie mam modułu hid, a rc.sysinit usiłuje go zawsze
ładować:

LC_ALL=C grep -q 'hid' /proc/bus/usb/drivers 2> /dev/null || run_cmd "Initializing USB HID interface" modprobe hid 2> /dev/null