SPECS: rpm.spec - always translate %%{ix86} to %%{_target_cpu} - d...

Paweł Sakowski pawel w sakowski.eu.org
Czw, 25 Mar 2004, 19:53:20 CET

> Tylko to wymaga budowania przy użyciu rpm-a już z łatą pentiumX
> - inaczej nie będzie pentium4 w %{ix86} i się nie podmieni.

Racja, możnaby wpisać architektury wprost. Aktualny sposób mi się podoba
o tyle, że obsługuje z ręki wszystkie przyszłe architektury pentium[567]
dopisane do makra ix86. Oczywiście można te sposoby połączyć (czyli
s#)$#|pentium.*)# w powyższym).

Nawiasem mówiąc, nie znajduję uzasadnienia dla ustalania _target_cpu na
podstawie _host_cpu. _target_cpu powinien być chyba zawsze wybierany
wprost, z wartością domyślną ustaloną przy budowaniu rpm-a. W zapisie
rpmrc to by dawało buildarchtranslate: .*: %{_target_arch}. Chociaż
chyba niczego to nie psuje, to wywracałoby mózg na lewą stronę każdemu
kto przeczyta buildarchtranslate: ppc: athlon :) .

> %{_sysconfdir}/rpmrc można dodać do pakietu - bez żadnych aktywnych
> ustawień, tylko z komentarzem do czego służy.

Można.

| Paweł Sakowski <pawel w sakowski.eu.org>            Never trust a man  |
|                            who can count up to 1023 on his fingers.  |