konflikty uid/gid

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Sob, 27 Mar 2004, 10:19:39 CET

On Thu, Mar 25, 2004 at 02:26:34PM +0100, Jakub Bogusz wrote:

> Opcja jest od niedawna (2.5.97), tylko brzydkiego warninga wypisywała.
> Nie wiem jak w 2.6.

W 2.6.1 też wypisuje. Warto zamiast niego udokumentować (tak jak
w aktualnym shadow).

Ale używanie -f do tworzenia grup systemowych jest złym pomyśłem, bo
jeśli coś ma taki sam gid, to grupa utworzy się z innym, przez co
uaktualnianie wywali się na niezgodności gidów.
IMO groupadd powinno być wywoływane z -o zamiast -f.
Ewentualnie bez żadnej z tych opcji, to się nie powiedzie, jeśli gid
jest już użyty. Ale chyba lepiej -o.