zsh

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Wto, 30 Mar 2004, 15:14:55 CEST

Jakub Bogusz napisał(a):

> Pisałem tylko o wywaleniu wszystkiego co dotyczy Home i End.

Chodziło mi o to, że żeby podmienić jedną dowolną kombinację, trzeba
wpisać wszystkie, w tym i home/end bez rozróżnienia trybów. Ale to chyba
nie tak...

> Dlaczego pełną?

Właśnie tego nie mogę sobie przypomnieć. Mam nadzieję, że jednak z czymś
sobie pomyliłem i nie trzeba (w takim razie po co mamy pełny xterm.ad?).

> Co tam jest na sourceforge, widać co to za dystrybucja?

RH 9. bash, mc i vim chodzą na ostatnich ustaleniach, ale zsh i lynx nie.
W /etc/inputrc mają:

# for linux console and RH/Debian xterm
"\e[1~": beginning-of-line
"\e[4~": end-of-line

# for non RH/Debian xterm, can't hurt for RH/DEbian xterm
"\eOH": beginning-of-line
"\eOF": end-of-line

# for freebsd console
"\e[H": beginning-of-line
"\e[F": end-of-line

Czyli nasz stan sprzed rozpoczęcia tego wątku jest zgodny z RH i Debianem
oraz działa (jakoś) na FreeBSD. Zrobimy dobrze -- będziemy zgodni z
zabytkowym Solarisem, SuSE i wszystkim !(RH|Debian), ponadto lokalnie nie
będzie można skonfigurować shelli, gdyż tput będzie obsługiwał tylko tryb
aplikacji. To wszystko pod dodatkowym warunkiem, że nie usuniemy khome i
kend, mimo że xterm nie powinen ich wysyłać.

--
GoTaR <priv0.onet.pl->gotar>
http://vfmg.sourceforge.net/