pytanko z basha

Karol Kreński pldmimooh w inf.sgsp.edu.pl
Śro, 31 Mar 2004, 17:58:27 CEST

> #!/bin/bash
>
> OLDIFS="$IFS"
> IFS=$'\n'
>
> for z in `head -n 2 /etc/passwd`
> do
> 	echo "wewnątrz while z: $z"
> done
>
> echo "poza while z: $z" # ostatnia przeczytana linijka
>
> IFS="$OLDIFS"
To jest niezłe! Akurat w "head -n 2 /etc/passwd" nie widać siły tego
skryptu, ale dotknąłeś sedna sprawy - tak naprawdę chodziło o
"fdisk -l /dev/hda" (bez sensu przykład podałem). Zaczynałem od

	for i in `fdisk -l /dev/hda`

ale to przypisuje słowa zamiast linii do $i dlatego spróbowałem z

	| while read i; do

i zabrnąłem w subshelle. Zabawa z IFS załatwia temat.

Dziękuję odpowiadającym za zaangażowanie,
mimooh