rpm - przydałoby się...

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Śro, 31 Mar 2004, 16:39:17 CEST

On Mon, 29 Mar 2004, Piotr Szymanski wrote:
> rpm, wprzeciwienstwie do dpkg ma byc nieinteraktywny... A myslisz ze
> dlaczego nie ma pola suggests?

Wiesz, proponowałem jak można to załatwić już kiedyś (nie, nie napiszę
tego).

Wystarczy zrobić grupy pakietów i zdefiniować jedną podstawową grupę,
która będzie obejmowała wszystkie pakiety (jakieś PostConfiguration czy
coś takiego) i wtedy po instalacji wszystkich pakietów to byłoby odpalane
jako właśnie konfigurację pakietu.

Dodatkowo - grupy pozwoliłyby za jednym zamachem załatwić jeden restart
usług po upgrade całości (jakieś %(pre|post)group) czy inne cuda z tym
związane.

Nie mam czasu pogadać na rpm-list o tym czy też napisać patcha na takie
coś. Po prostu. Chętni mile widziani, bo wydaje mi się, że to jest dobre
rozwiązanie.

Jeżeli chodzi o suggests to wydaje mi się, że wystarczyłoby, żeby w
nagłówku rpm-a była tylko wartość przy danym pakiecie, nieistotne co rpm z
tym zrobi. Obslugę suggests możnaby wrzucić do poldka - przecież pytanie o
instalację pakietów on ma. Przy nowej opcji, typu --ask-suggested, pytałby
po prostu po instalacji samego pakietu czy instalować po kolei dane
paczki, wyciągnięte właśnie z nagłówka rpm-a.
To jest mała rzecz, ale przecież załatwi wszyskie problemy z zalecanymi
pakietami, niezależnie czy w samym rpm-ie pojawi się na stałe opcja czy
nie. Małe, wiec ewentualnie łatwo będzie to ciągnąć w przyszłości tylko
dla nas. Aha, tylko spece będą niekompatybilne, ale myślę, że to mała
cena za taka funkcjonalność.

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
CPU not found - software emulation...