Nowa samba

Jan Kanty Palus atler w wp.pl
Śro, 5 Maj 2004, 21:19:34 CEST

On Tue, May 04, 2004 at 07:36:30PM +0200, Tomasz Mateja wrote:
> Czy na prawde nikogo nie interesuje samba, uwazam ze poczynilem troszke
> zmian ktore powinny byc przez kogos zweryfikowane, jesli jednak nikogo
> poza mna to nie obchodzi to przeniose ja na head bo mnie odpowiada
> bardziej ta moja niz ta co jest tam obecnie.
> Przyszly development samby widzialbym tak - wszystkie wersje pre i rc
> potem jak wychodzi stable - to na DEVEL dochodzimy do rel 1 i -j z HEAD.
> Moze sprobuje na -r SAMBA_4 zbudowac to co maja w svn :D
> Pozdrawiam i prosze o odzew.

Kilka moich spostrzezen:
- teraz samba prawidlowo loguje do /var/log/samba nie zas do
  /var/log/samba/log/samba...

- bcondy ldap i krb5 nie za bardzo dzialaja, samba wymaga ich dla
  Active Directory:

  configure: error: Active Directory Support requires LDAP support
  configure: error: Active Directory cannot be supported without krb5.h

  nie wiem czy da sie to wylaczyc, czy tez nie, ale albo trzebaby
  dodac bconda wylaczajacego AD i wtedy bylbaby mozliwosc
  wylaczenia ldap i krb5, albo powyzsze usunac

- nadal pozostaje problem ze zglaszaniem sie na innym serwerze samby
  pelniacym role local mastera (pojawianie sie w otoczeniu sieciowym w
  win). zglaszalem ten problem jakis czas temu, niestety spotkal sie z
  malym zainteresowaniem. samemu udalo mi sie tylko dojsc do tego, ze
  jest to raczej wina jakiejs opcji dodanej w kernelu dystrybucyjnym,
  gdyz: na kernelu waniliowym z wlasnym configiem problemu nie ma,
  takze problemu nie ma na kernelu z patchami dystrybucyjnymi i
  wlasnym configiem, ale za to problem wystepuje takze, kiedy do
  slackware'a wrzucilem kernel z pld, oglaszanie przestaje dzialac. nie
  za bardzo mam pomysl jakby to jeszcze ugryzc, szczegolnie, ze chocby
  kompilacja kernela z pld na moim p2 300 trwa raczej no... dlugo.