%__perl_{requires,provides}

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Pią, 7 Maj 2004, 13:27:30 CEST

[ Poprawiłem Subject. ]

Jacek Konieczny <jajcus w bnet.pl> [07-05-2004 08:59]:

> To nie jest błąd.

Co najmniej niezgodność z dokumentacją (przynajmniej wg mojej
interpretacji).  I stado bezsensownych forków przy każdym budowaniu.

rpm-4.3/doc/manual/dependencies:
  [...]
  The macros: %__find_provides, %__find_prereq, %__find_requires,
  %__find_conflicts, %__find_obsoletes, if they exist, are expanded to
  the name of a program to exec. For each package, the program receives
  the glob'ed %files manifest on stdin and returns dependencies on stdout.
  [...]

Ostatnie zdanie.

[...]
> nie. Nie tak jak sugerujesz.

A jak można inaczej?

(Próbowałem; jak dotychczas: poległem.  Nie przypominam sobie
paskudniejszego kodu OS... :-/ )

> Poprawić może trzeba, ale jak już, to skrypt /usr/lib/rpm/perl.req

Jak?  perl.req generuje zależności i stara się nie wypisywać tych, które
udostępnia przetwarzany pakiet.  Żeby znać Provides, potrzebuje pełnej
listy plików.  Skąd ją wziąć?

Albo, czy jest jakiś inny mechanizm (filtr), którym możnaby przetworzyć
listę wszystkich Provides i Requires danego pakietu po zakończeniu
wywoływania wszystkich autoskryptów?

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]