[instalator - kierunek rozwoju]

Pawel Boguszewski pawelb w pld-linux.org
Śro, 12 Maj 2004, 16:15:48 CEST

On Wed, May 12, 2004 at 03:36:38PM +0200, Jakub Bogusz wrote:

> Jeśli już to live raczej, ale nie jako jedyne rozwiązanie.

Rozmawiałem jakiś czas z havnerem i Averniuszem na ten temat i wyniknęło pare
problemów, które nie pozwalają na rezygnację z dotychczasowego instalatora.
Otóż:
- na takiej lajvce instalacyjnej można umieścić jedynie jakąś bazową
liste pakietów (instalacja z cd) ponieważ nie ma możliwości zmiany płyty
w czasie instalki na komputerach posiadających mniej niż bodajrze 128MB RAM

- na kompach nie posiadających bootowania z cd potrzebnaby była jakaś
dyskietka z której należałoby zabotować płytke, narazie tego nie ma, ale
havner nad tym myśli.

Podjeliśmy już pierwsze próby stworzenia takiego czegoś, narazie do instalacji
służy prosty scrypt (głównie chodzi o wyeliminowanie potencjalnych niedociągnięć
jakie moga pojawić się na lajvce). Docelowo mam zamiar przystosować instniejący
instalator (chyba że ktoś ma inny/lepszy pomysł).

Myślę że ten pomysł jest dobry - dałby nam przewagę nad innymi dystrybucjami,
mielibyśmy na poziomie instalatora obsługę wielu urządzeń, jednak imo bardziej
będzie to dodatek niż defaultowy instalator.

--
Paweł Boguszewski
pawelb(at)pld-linux(dot)org