bity, bajty, kilo i inne...

Jacek Konieczny jajcus w bnet.pl
Czw, 13 Maj 2004, 14:46:09 CEST

On Thu, May 13, 2004 at 02:02:04PM +0200, Bartosz Taudul wrote:
> Powiem tak: nie spotkałem jeszcze nikogo kto by używał tych śmiesznych
> mibi, gibi. No, widziałem to w całych dwóch programach. Komisja może
> sobie ustalać, a ludzie i tak przyzwyczajeń zmieniać nie będą.

Ale przepustowości sieci zawsze się podawało w wg. prefiksów SI,
a nie wielokrotności 1024 - zobacz zegar Ethernet, czy przepustowości
łączy telkomunikacyjnych.

Mogę się zgodzić że k=1024, M=1024*1024 jest powszechnie przyjęte
dla określania wielkości pamięci, ale na pewno nie do przepustowości
sieci.

Pozdrowienia,
	Jacek