Pentium M - kto ma ?

Paweł Sikora pluto w ds14.agh.edu.pl
Czw, 13 Maj 2004, 15:01:44 CEST

On Thursday 13 of May 2004 14:31, Marcin Krzyzanowski wrote:
> Witam,
>
> jestem posiadaczem laptopa z procesorem :
>
> vendor_id       : GenuineIntel
> cpu family      : 6
> model           : 9
> model name      : Intel(R) Pentium(R) M processor 1400MHz
> stepping        : 5

(...)

> i mam pytanie, pytalem juz wczesniej, ale nikt sie nie odezwał, wydaje
> mi sie ze cos jest nie tak w SDL'u bo w pewnym moemencie pojawia sie
> "Błędna instrukcja", tylko na tym laptopie, na komputerze obok działa.

pentium M (nie mylic z pentium III-M i pentium 4-M) to taka hybryda
najlpeszych rozwiazan PIII i P4. oficjalnie nie jest to jakos
sklasyfikowane i lezy sobie po srodku: http://www.cpuid.com/PentiumM/index.php
niby ma to instrukcje sse2 z p4, ale bazuje na rdzeniu tualatin.
jesli program uzywa instrukcji specyficnych dla pentium4,
a ta hybryda ich moze nie miec wszystkich, to 'bledna instrukcja'
moze sie niestety przytrafic.

> Druga sprawa to shfs, skompilowalem na laptopie, zainstalowałem na 2
> maszynach, z AC i kernelem 2.6.5-1, i tylko na jednym oopsuje podczas
> montowania, na nieszczesnym laptopie.

[ cite FAQ ]
Kernel Oopses with the very first attempt to access the mounted share!
Make sure you have exactly the same compiler version as the one used for the
kernel (gcc -v; cat /proc/version).
[ /cite ]

  then Linux is Dolby Digital and all the music is free...