kolejność startu usług (jabberd+mysql)

Tomasz Wittner lists w mmt.pl
Śro, 19 Maj 2004, 22:20:50 CEST

Dnia śro 19. maja 2004 21:22, Robert 'dzeus' Graużenis napisał:
[...]
> Zróbcie to w końcu przecież brak sprzeciwów :)
Poparcia też nie ma - co się będę narażał ;-)
A serio - initscriptów do różnych jabbcośtam jest kilka - ja się nie znam -
powiedz, o którą paczkę/initscript Ci chodzi. Myślę, ze zamiast przenosić
wszystkie sqle, bezpieczniej (dla mnie ;), jest przenieść jabbera, żeby się
uruchamiał prawie ostatni.

Póki co: zamień sobie w /etc/rc.d/init.d/jabberd (czy jak tam to się zwie)
wpis dla chkconfiga na np.:
# chkconfig:    345 98 02

z kota rota zrób:
chkconfig --del jabberd;chkconfig --add jabberd
i powinno być po kłopocie (do następnego upgradu ;)

A sam problem IMHO jest "głębszy" - mi się mechanizm "tych numerków" w ogóle
nie podoba (ale nie znam innych) - wolałbym coś na kształt Requires z rpm
(pewnie nawet by się to częściowo pokrywało z R: w specach): A wymaga do
działania B i C, więc ma startować po nich. I na podstawie jakiegoś zapisu
tych wymagań, kolejność startowania/stopowania usług byłaby generowana
automatycznie. </koniec marzeń>

--
Tomasz Wittner

$(YOUD_NEVER_GUESS_THIS_VARIABLE_NAME_HAHA)
http://freshmeat.net/articles/view/889/