"zwis" apache

Tomasz Wittner lists w mmt.pl
Czw, 20 Maj 2004, 07:33:58 CEST

Dnia czw 20. maja 2004 04:41, Arkadiusz Miskiewicz napisał:
> [...]
Konkrety - albo tu, albo na priva:
1. logi,
2. rpm -q pure-ftpd,
3. grep ftp /etc/passwd;ls -l /home /home/services
4. strace -f -o /tmp/pure-ftpd.str pure-config.pl /etc/ftpd/pureftpd.conf -
z Daemonize no w  /etc/ftpd/pureftpd.conf
I szczerze mówiąc, jak zobaczę znowu execve bez parametrów, to nie pomogę.
5. perl -p -e 's,(^#.*\n$)|(^\n),,m' /etc/ftpd/pureftpd.conf

Zafixowałeś się, że to sprawa 2.4.20 - Pan Bóg uważa, że pewnych ludzi trzeba
utrzymywać w błędzie - nie należy ich z tego wybawiać ;-) - serio: nie wiem,
ale nie wydaje mi się, żeby to było przyczyną.

> Pewnie przez zmiany dotyczące certyfikatów - osoba, która te zmiany
> wprowadziła nie pomyślała o upgreadzie.
Mylisz się - nawet się głęboko zastanowiła i pomyślała, że nie będzie się
bawić czymiś certyfikatami za pomocą mv i badziewnych skryptów z 10 testami
miejsc pochodzenia i przeznaczenia certyfikatu (żeby nie nadpisać przypadkiem
czegoś), skoro pure-ftpd jest nie upgreadowalny z Ra, a Ac niewydane (S.I.D.)
- nie będzie się tym przejmowała. A Undefined wie, że w PLD ścieżek do
certyfikatów szuka się w PLD za pomocą strace. Zresztą dodałem podawanie
ścieżki do pliku certyfikatu jako nową opcję linii poleceń i configa, co
rozwiązuje problem ustalania "jedynie słusznego" miejsca na certyfikat
podczas budowania _i_ zaktualizowałem pod tym kątem dokumentację - gorąco
polecam to wszystkim wprowadzającym tego typu zmiany - np. że rpmbuild
obsługuje -bb --short-circuit - w manach ni słychu, ni widu o tym. Patch jest
do przejrzenia, przetestowania (u mnie działa OK.) i ew. wysłania
maintainerowi (ja osobiście nie czuje się na tyle kompetentny, żeby to
zrobić).

--
Tomasz Wittner

$(YOUD_NEVER_GUESS_THIS_VARIABLE_NAME_HAHA)
http://freshmeat.net/articles/view/889/