mysql - [AC]

Pią, 21 Maj 2004, 14:49:06 CEST

On Friday 21 of May 2004 13:56, Marcin Doliński wrote:

> To nie dlatego. To przez prawa 750 na /var/lib/mysql, można dać 751 lub
> dodać usera http do grupy mysql. Jakie rozwiązanie jest prawidłowe
> należałoby spytać Arka.
Nie wiem o co Wam chodzi - w specu jest jak wół -
attr(751,root,root) /var/lib/mysql

Co prawda jest to cholernie problematyczne żeby być kompatybilnym wstecz (m.in
dlatego, że prawa na tym katalogu musiały by nie ulegać zmianie po upgreade
(z mysqli =< 4.0.14), a znów muszą się zmienić jeśli ktoś stawia bazę od zera
bo inaczej była by dziura security (o czym tu pisał qboosh)).

Co tu proponujesz wpisać? Pytam bo nie ma domyślnej lokalizacji obecnie dla
socketa w PLD. Wszystko zależy od konfiguracji clustera mysql. Pomysł jest
taki, że admin sobie robi domyślny symlink /var/lib/mysql/mysql.sock
-> /który/cluster/mysqlowy/mu/pasuje/mysql.sock.

wolf, Ty prawie nic nie robisz ale na listach jesteś pierwszy do narzekania i
marudzenia (oczywiście przy zerze konstruktywnych uwag). Zmień się na coś
sensowniejszego.

Dodatkowo skleroza chyba - na listach BYŁO KILKAKROTNIE opisywane z mojej
strony co i jak chce zrobić z mysql.init. Nie widziałem ani jednego Twojego
listu wtedy.

Ponadto - podesłałeś jakąś łatkę żeby to usprawnić? Nie! - potrafisz tylko
narzekać dokładnie tak samo jak baggins. Dodatkowo baggins (po raz kolejny
pokazał, że) nie potrafi się zapytać uprzejmie jak człowiek tylko musi
wyjechać z jakimś kanałowym/podwórkowym językiem.

--
Arkadiusz Miśkiewicz     CS at FoE, Wroclaw University of Technology
arekm.pld-linux.org, 1024/3DB19BBD, JID: arekm.jabber.org, PLD/Linux