glibc z HEAD (Re: [pld-discuss-pl] przenoszenie pakietów w AC)

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pią, 21 Maj 2004, 21:45:38 CEST

On Fri, May 21, 2004 at 01:24:15AM +0200, Paweł Sikora wrote:

> z tego co widze, to chlopaki od glibca wprowadzaja juz kosmetyke
> w dokumentacji oraz nieco poprawek w watkach i wyglada na to,
> iz 2.3.4 jest juz coraz blizej. (chyba ze cos przegapilem?)

Nic nie wiadomo, bo nie ma zasad wydania :/
glibc 2.3.3 nigdy nie wyszło poza CVS i nie widać, żeby 2.3.4 miało :/

Niestety podobne zjawisko dotyczy rpm-a, który ma na branchach wersje
m.in. 4.2.1 i 4.3, podczas gdy ostatnią wydaną było 4.2 (a i to tylko
jako .src.rpm, w .tar.* ostatnia była 4.1).

> jednak nie nastawialbym sie na 2.3.4 w AC, bo ZTCP,
> to 2.3.4 ma wprowadzic 128-bitowa implementacje typu long double
> (czyt. zmiana ABI, czyt. rekompilacja AC).

Chyba na razie nie weszła, poza tym już były łaty jak zrobić to
z zachowaniem kompatybilności (poprzez wersjonowane symbole).

Pod warunkiem, że nie będzie dwóch różnych, niekompatybilnych wersji
2.3.4 - stąd moje obawy przed puszczaniem snapshotów przed zamrożeniem
ABI w ramach wersji (o której zresztą nie ma informacji nawet na listach
libc, nie mówiąc już o jakimś WWW :/).

> poki co obecne snapy glibca dzialaja @ix86 w nptl bez problemu.
> jak jest na innych arch. to nie wiem.

Na sparcu (wersja 32-bitowa) się sypie, nawet bez wątków.
Do wyboru: Memory fault, Segmentation fault lub Bus error.
Najgorsze, że dosyć niedeterministycznie, więc ciężko wyśledzić.

A na amd64 ostatnio nawet się nie kompilowało.