SPECS (DEVEL): util-linux.spec - added buildcond with

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Pon, 24 Maj 2004, 01:40:39 CEST

Andrzej Krzysztofowicz wrote:

> Nie rozumiem dlaczego "bogusowy" ? W danym systemie jak najbardziej
> rzeczywisty.
> Tyle, ze IMO warto pomyslec o rozdrobnieniu potencjalnych "celow" takich
> wymagan (zamontowanie konkretnego fs-u, podniesiony konkretny if,...)

W zasadzie tak. Nazwałem bogusowy, dla odróżnienia od prawdziwych usług.
No właśnie - co z rozdrobnieniem. Wszystko zależy od tego jak będzie
wyglądał nasz need, bo jakoś nie bardzo sobie wyobrażam tworzenia
osobnych skryptów dla każdego if-a i każdego fs-u. Choć może tak to
właśnie będzie trzeba zrobić...

> Trzeba taz przewidziec sytuacje, gdy ktos dopisze, ze mysql wymaga gdm-a,
> a w nowej wersji gdm-a sie okaze, ze jest dokladnie odwrotnie...
> (sprzeczne wymagania)

System oparty na need(8) się zwyczajnie zdeadlockuje - user będzie
musiał dojść do tego, czemu nie działa (wykrywanie czegoś takiego
automatem byłoby wykonalne, ale dośc trudne). W systemie BSDowym (który
mnie się mniej podoba, choć ma on pewne zalety) da się pewnie takie
rzeczy wykrywać. Tak długo jak w pakietach nie będziemy takich pętli
dostarczać, tak długo chyba będzie ok.

> Ano.

Miałem pomysł na tworzenie plików gdzieś w systemie (siakies *.pid). Do
tego np. FAM (stąd mój fileschanged.spec - szkoda tylko, ze nie
działa...). Zdechłe miałyby nieprawdziwe pidy w środku (choc jest
ryzyko, że coś wlezie w to samo miejsce - dodatkowo sprawdzanie nazwy?),
a całość byłaby na tmpfs, więc jednoczesnie znikałaby po restarcie i
była wydajna.
Sprowadzałoby się to w zasadzie do przewędrowania z istniejącymi
*.pidami w jedno miejsce. Wtedy pozostaje już tylko jakoś identyfikować
te pliki i dopasowywać do nazw usług. (no właśnie - co z dopasowaniem:
nazwa rc-skryptu => nazwa .pida => zjadliwa dla usera nazwa usługi)

> BTW: w obecnym ukladzie skryptow startowych trzeba by sie niezle
> nagimnastykowac, zeby uzystac cos takiego:
>
> /home po NFS
> /home/services lokalne
> /home/services/swap jako swap
> ;)

Na koniec rsync /dev/drzewo /dev/brain :D

Ten przykład byłby wykonalny, ale wymagałby osobnego skryptu dla każdego
systemu plików i osobnego pliku konfiguracyjnego, żeby pozwolić na
zmiane needów bez ręcznej edycji skryptu. No chyba, że zrobimy sobie
jakiś generator rc-scriptsów...

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa