SPECS (DEVEL): util-linux.spec - added buildcond with

Paweł Sakowski pawel w sakowski.eu.org
Pon, 24 Maj 2004, 08:18:19 CEST

> System oparty na need(8) się zwyczajnie zdeadlockuje - user będzie
> musiał dojść do tego, czemu nie działa (wykrywanie czegoś takiego
> automatem byłoby wykonalne, ale dośc trudne). W systemie BSDowym (który
> mnie się mniej podoba, choć ma on pewne zalety) da się pewnie takie
> rzeczy wykrywać. Tak długo jak w pakietach nie będziemy takich pętli
> dostarczać, tak długo chyba będzie ok.

Żaden problem. W jednym i drugim przypadku sprowadza się to do szukania
pętli. W przypadku BSD można to łatwo robić na podstawie treści plików
rc. W przypadku need trzeba próbować spełniać wszystkie need jakie się
trafią (próbując uruchomić usługi) i odpowiednio wcześnie być w stanie
stwierdzić, że na stosie dependencies coś się powtórzyło.

> Na koniec rsync /dev/drzewo /dev/brain :D
>
> Ten przykład byłby wykonalny, ale wymagałby osobnego skryptu dla każdego
> systemu plików i osobnego pliku konfiguracyjnego, żeby pozwolić na
> zmiane needów bez ręcznej edycji skryptu. No chyba, że zrobimy sobie
> jakiś generator rc-scriptsów...

swap needs: /home/services/swap
/home/services/swap needs: /home/services
/home/services needs: /home
/home needs: portmap
portmap needs: eth0 [i.t.d.]

i z innej strony:

/home/services needs: fsck_/dev/hda2
/dev/hda2 needs: udev

Przydługie to. Ale gdyby komuś się udało rozpisać rc.sysinit na takie
zależności, to byłaby rewelacja.

| Paweł Sakowski <pawel w sakowski.eu.org>            Never trust a man  |
|                            who can count up to 1023 on his fingers.  |