ftp.iso.pld-linux.org

Śro, 26 Maj 2004, 18:48:52 CEST

Stacho Pal wrote:

> Hmm, mam takie 2x4,3GB SCA, tyle że bez ramek i szyn.

Ramki i szyny sa.
Jesli mozesz pozyczyc do konca wrzesnia byloby swietnie.

> Mam takie dwie stare płyty, jedna to EX druga BX i chciałem
> podłączyć do nich dyski >32GB, to wyłączyłem autodetekcję w BIOSie
> i mimo najdziwniejszych kombinacji parametrów w hdparm maksymalny
> transfer to ~11MB/s. Na próbę w tym BXie włączyłem autodetekcję
> i o dziwo dogadała się z dyskiem 120GB! Teraz hdparm pokazuje
> transfer na poziomie 20MB/s, stąd mam podejrzenie że jak dysk
> nie pogada z BIOSem to taki np. hdparm -X udma2 /dev/hda
> jest ignorowany. :(

Wlasnie nie pamietam, czy w tym BIOSie sa w ogole jakies opcje dotyczace
IDE...

A to, ze nie dziala hdparm -X wynika z niedopracowania sterownika od
intelowskich chipsetow... [ niestety, nie bardzo mi sie to udalo ]

  phone (48)(58) 347 14 61