Problemy antyaliasingu w qt 3.3.x

Tomasz Wittner lists w mmt.pl
Wto, 25 Maj 2004, 20:51:13 CEST

On Tuesday 25 of May 2004 18:09, Jakub Bogusz wrote:
> [...]
Chyba tylko do mojej i Twojej - bo tracimy przez to zdrowie ;-).

> A nie wystarczy wyłączyć dla wybranych fontów ustawić antialias na
> false w fontconfigu?
Wypada podziękować Ci za sugestię - chyba wystarczy:
http://test.mmt.pl/pld/qt/aa.png

1. lewo/góra - Ac z "półki" - fonty rozlane, niewyraźne - widać to zwłaszcza
po "małym" 'k' - "wyżarty" górny ogonek.

2. prawo/góra :
cat local.conf
<match target="font">
        <edit name="antialias" mode="assign">
                <bool>false</bool>
        </edit>
</match>
(szczerze nie rozumiem fontconfiga, ale jakoś się udało ;)

3. lewo/dół - ./configure -no-xft przy budowaniu qt

Problem w tym, że po upgrade qt z 3.2 na qt-3.3 z 2. czy 3. "robi się" 1. -
taka nieoczekiwana zmiana może być frustrująca (i jak widac jest).

--
Tomasz Wittner