ftp.iso.pld-linux.org

Stacho Pal stacho w venco.com.pl
Śro, 26 Maj 2004, 15:47:55 CEST

On Wed, 26 May 2004, Andrzej Krzysztofowicz wrote:
> Dodajmy, ze w gre wchodza jedynie dyski SCA (w ostatecznosci 68-pin
> ale przy  size >> 6GB)

Hmm, mam takie 2x4,3GB SCA, tyle że bez ramek i szyn.

> Na razie jest IDE 20GB, ale to substutut, bo UDMA nie dziala (IDE na tej
> plycie jest projektowane dla CD).

Mam takie dwie stare płyty, jedna to EX druga BX i chciałem
podłączyć do nich dyski >32GB, to wyłączyłem autodetekcję w BIOSie
i mimo najdziwniejszych kombinacji parametrów w hdparm maksymalny
transfer to ~11MB/s. Na próbę w tym BXie włączyłem autodetekcję
i o dziwo dogadała się z dyskiem 120GB! Teraz hdparm pokazuje
transfer na poziomie 20MB/s, stąd mam podejrzenie że jak dysk
nie pogada z BIOSem to taki np. hdparm -X udma2 /dev/hda
jest ignorowany. :(
--
pzdr
Stacho Pal