Błędy a powiadamianie

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Pon, 1 Lis 2004, 11:54:59 CET

On Sun, 31 Oct 2004, Tomasz Jadowski wrote:
> Zastanawiam się gdzie to najlepiej zaimplementować? poldek czy osobny
> pakiet czytający bazę rpm'a (IMHO to drugie wydaje mi się lepsze
> bardziej niezależne od dystrybucji)?

IMO bardziej koszerne byłoby w poldku, wtedy od razu w momencie upgrade
możnaby wysyłać listę.
Osobny program spowoduje, że trzeba o tym pamiętać (mało komu będzie się
chciało w efekcie, podobnie jak jest z pldbug (w sumie to należałoby
usunąć, bo to było ściśle powiązane ze starym BTS, teraz nie działa...)

> Hmm, dlaczego tak ?? załóżmy że masz maszyny A,B,C. I odpowiednio
> pakiety: A=a,b,c, B=b,d, C=a,c,f czyli tak naprawdę interesuje Cię
> iloczyn tych zbiorów, czyli pakiety a,b,c,d,f, czy może się mylę?

Do pewnego stopnia masz rację, ale... masz listę plików na każdej maszynie
i w przypadku informacji, którą miałbyś dostawać, będzie tam też
informacja na których maszynach masz to zainstalowane. Czasem przy pewnej
ilości maszyn człowiek się zaczyna gubić co gdzie jest (prawda RMF? ;) ).

> IMHO wystarczy tylko do eksportera dodać opcję automatycznego usuwania
> duplikatów i sprawa załatwiona. I tak do zamknięcia błędu niewiele z tym
> zrobisz, a błędy krytyczne wymagające nadzwyczajnych akcji zdarzają się
> stosunkowo rzadko.

W prostym przypadku masz rację.

> Poza tym jak ktoś się opiekuje większą ilością maszyn to:
> a) jest to niewielki procent użytkowników

ekhm.... ale chyba ważny procent, nie? ;)

> b) konfiguracja maszyn jest b. podobna i/lub

Tu bym się nie zgodził.

> c) ma inwertaryzację softu i tam IMHO jest miejsce na powiązanie
> pakiet->maszyna.

Nie chodzi o inwentaryzację softu, ale

> W BTS niepotrzebnie zaciemni to obraz.

Możesz mieć rację.

> W sumie wydaje mi się że na początek wystarczy eksport listy,
> automatyczne usuwanie duplikatów, edycja listy. A powiadamianie na razie
> od wszystkich zdarzeń (ew. niech ktoś bardziej obeznany zaproponuje
> nierozbudowaną selekcję) i zobaczymy co wyjdzie w praniu :)

Na początek - może być, choć funkcjonalność będzie ograniczona :)

> Nie chciałbym rozbudowywać zbyt mocno bo nam druga Bugzilla wyjdzie i
> nikt nie będzie tego używał :)

ooooo - do bugzilli to jeszcze setki kilometrów :)

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski
then Linux is Dolby Pro-Logic Surround Sound with Bass Boost